top of page

Multikreativ content creator
med passion for at skabe engagerende og relevant indhold

Hej, mit navn er Rasmus. Jeres, forhåbentligt, nye Content Creator, Med 10 års erfaring som kommunikatør på forskellige medier og platforme er jeg den perfekte holdspiller, som kan formå at skabe meningsfyldt indhold til både den nye og gamle generation.

IMG20221023122145.jpg
IMG20221105140244.jpg
IMG20220909161116.jpg

Profil

Navn: Rasmus Bruun Liboriussen
Uddannelse: Professionsbachelor i Multiplatform Storytelling & Production
Født: 25. Oktober, 1994

//Kilk her for kontaktoplysninger

Med 10 års erfaring som storyteller, både som selvstændig og fastansat, samt en professionsbachelor, har jeg arbejdet i dybden med mange genrer og målgrupper, herunder dokumentar, SoMe, reklame, skriftlige artikler og fiktion. Min værktøjskasse er derfor fyldt med vigtig viden og godt håndværk, som kan være til stor gavn når jeres fremtidige studerende skal vælge deres uddannelse.

Jeg er opvokset i Syddjurs Kommune, men har rejst det meste af jorden rundt og oplevet mange kulturer. Mine rejser har lært mig, hvor vigtige historier er for os alle, og som ansat hos jer vil min fornemmeste opgave være at videreformidle fakultetets mange historier i det rigtige format og til den rigtige målgruppe.

Skærmbillede 2024-02-19 kl. 10_edited.jpg

// CV

Uddannelse: PBA - Multiplatform storytelling & Production

3,5 års uddannelse indenfor kommunikation, storytelling og filmproduktion. med speciale indenfor visuel historiefortælling. 

2016 - 2019

Produktionshus: MAYDAY Film

FilmFotograf og Postproduktion.

Fotografopgaver, B-foto, eventvideo, Belyser, DIT, klip og grade af reklamefilm. Opgaver for AAU, Lykkeliga, Vibholm, Aalborg Zoo.

2019

Bureau: Campfire & Co

Inhouse filmfotograf, ansvar for filmproduktioner på tværs af bureauets aktiviteter. Produktion for Weber/Timm Vladimir, LIDL, BGI & Salling.

 

2020

Virksomhed: Bedre Nætter

Opbygning af virksomhedens inhouse produktionshus og udvilking af deres visuelle kommunikation til organisk og paid social. Desuden produktion og udvikling af historier til online universet “slap af.”

2021 - 2022

Freelance

Filmproduktion og anden kommunikation for klienter som ARLA, HUMMEL, Naturhistorisk Museum, EYDA, Yde+, ZUPA, Hotel Vejlefjord, Ebeltoft Gaardbryggeri, Dansk Gymnastikforbund & Ollerup Højskole.

2015 til d.d.

Motiveret ansøgning

Problemet er ikke folks opmærksomhed, problemet er kedeligt indhold. Sådan tænker jeg, hver gang jeg hører, at vores attention bliver mindre og mindre. Vi drukner i kedeligt, generisk materiale, og med AI vil det kun forværres. Derfor er fremtidens succesfulde kommunikation baseret på menneskelighed, kreativitet og relevans.

Når jeg, som visuel storyteller, læser jeres stillingsopslag, lyser mit hoved op med inspiration og idéer til de mange gode historier, som gemmer sig i naturvidenskabens verden. Med min passion og brede erfaring fra NGO-arbejde, online virksomhed, forbund, freelance og bureau ser jeg store muligheder for at skabe engagerende og inspirerende indhold, som vil positionere fakultetet på den helt rigtige måde over for de kommende studerende.

Jeg har opbygget evnen til at formidle budskaber med kant og relevans i forbindelse med mit arbejde for Gadens Børn NGO, Det Danske Gymnastikforbund, Bedre Nætter og mange andre. Eksempelvis har jeg i min rolle hos Bedre Nætter været med til at øge engagementet på sociale medier gennem målrettede kampagner og skabt deres visuelle identitet på film.

Jeg tror på, at en dygtig kommunikationsmedarbejder skal have indsigt, respekt og viden om målgruppen for at skabe god kommunikation. Indholdet skal være i øjenhøjde med modtageren, og det kræver et gennemgående kendskab til målgruppen.

Som jeres kommende content specialist vil I få en medarbejder, der ikke blot har styr på værktøjskassen, men også evner at spotte og formidle de gode historier. Uanset om det drejer sig om nye tiltag til sociale medier, annoncering eller videreudvikling af jeres visuelle identitet, er jeg dedikeret og kan tænke anderledes.

Jeg ser meget frem til muligheden for at bringe mine kompetencer i spil og håber på chancen for at mødes og drøfte, hvordan jeg kan være med til at løfte jeres kommunikation til nye højder.

Derfor er jeg et godt match til stillingen

Måden vi kommunikerer på har ændret sig markant. Som et provsti i udvikling skal Syddjurs Provsti selvfølgelig have en klar stemme i denne nye verden. En stemme, som både forstås af den ældre, men specielt også den yngre generation.

Med mig ved roret kommer jeg til at udvide jeres kommunikation med nye tiltag og platforme, for på den måde at komme i øjenhøjde med de yngre generationer, uden at glemme den ældre generation."

457508385_1074880957971375_8395738632615886000_n.jpg

1) Målgruppeundersøgelse

En fuldtidsansættelse vil betyde mere tid til at arbejde i dybden med fakultetets kommunikation. 

Ved hjælp af både kvantitative og kvalitative målgruppeundersøgelser vil jeg finde det vigtigste painpoints og touchpoints for de kommende studerende. 

 

På den måde skaber jeg fundementet for en effektiv og relaterbar kommunikation og en databaseret viden på hvilke medier og platforme vi skal kommunikere på. 

snapinsta (1).jpeg

2) Contentsøjler

På baggrund af målgruppeundersøgelsen vil jeg etablere 3 contentsøjler.

Det gøres for at skabe genkendelighed i indholdet og for at de studerende ved hvilken indformation de kan forvente at opnå ved at følge med.

Eksempler på contentsøjler kunne være:

1) Studieliv & Karriere

2) Forskningsprojekter

3) undervisningsmateriale

scientific-research-biochemistry-medicine-generative-ai_372999-14335.jpg

3) Visuel Identitet

En vigtig del af denne genkendelighed er fakultetets visuelle identitet. Man skal med det samme kunne afkode at det er Faculty of Natural Sciences som er afsenderen.

Derfor vil jeg implementere og videreudvikle fakultetes farver, font, tone-of-voice samt billede og filmæstetik i kommunikationen. 

Opsending.png

4) Content Produktion

Dette forarbejde vil gøre at vi har mulighed for at sætte gang i content produktionen på en effektiv og effektful måde.

Vi vil derfor have mulighed for at sætte workflows op som kan sikre at vi får de bedste historier ud på en effektfuld måde, og samtidig optimere produktionerne. På den måde bliver det overskueligt for en enkelt person at levere de bedste kreativer muligt, i den mængde som er krævet i det nuværende medielandskab.

Tiltagende vil selvfølgelig blive evalueret på udvalgte KPI´er og vi kan derfor blive ved med at optimere indsatsen på den mest optimale måde.

IMG_0402.jpeg

Implementering af jeres nye content strategi:

Sådan vil jeg gribe min første tid an som ansat:

bottom of page